111 Rajd Ziemi Ząbkowickiej 46 Integracyjny Rajd dla Osób Niepełnosprawnych

Bożenka

SDC16311.jpgMINI7.04.2018 na zaproszenie Stowarzyszenia Inicjatyw na Rzecz Dzieci Ziemi Ząbkowickiej grupa rajdowa wzięła udział w kolejnym 111 Rajdzie Ziemi Ząbkowickiej 46 Integracyjnym Rajdzie dla Osób Niepełnosprawnych „Nordic walking Wzgórz Gumińskich”. Już wcześnie rano o godz 7.00 pojechaliśmy do Gilowa. Tam po zapoznaniu z historią tej miejscowości pieszo lub z użyciem kijków do nordic walking szlakiem żółtym udaliśmy się do Piekielnej Doliny.

Było grząsko i ślisko momentami Ala i Sabina szły na czworakach. Poznaliśmy też ścieżkę dydaktyczną Nadleśnictwa Świdnica oraz historię Tatarskiego Okopu.  szlakiem zielonym przeszliśmy do Sulisławic. Zdobyliśmy kolejne szczyty Wzgórz Gumińskich /Dworską Kopę 291 m n.p.m., Gontową 377 m n.p.m., Jodłowiec 373 m n.p.m./ W miejscowości Sulisławice ciekawym miejscem na trasie był Książęcy Kamień. Podczas postojów przewodnicy sudeccy opowiadali oraz zadawali pytania dotyczące historii regionu, przyrody i geografii. W Sulisławicach na terenie świetlicy wiejskiej czekał na nas pyszny żurek, ciasto, herbata i kawa. Po iście królewskim poczęstunku rozwiązywaliśmy test wiedzy krajoznawczej, w którym zajęliśmy III miejsce. Mimo zmęczenia /przeszliśmy 14 km/ jesteśmy zadowoleni, że mogliśmy uczestniczyć w tym Rajdzie – za co dziękujemy organizatorom.